Daniel Souček
Filmové kamery 1898-1930 ze sbírek Národního technického muzea.
Obsah:Úvod
Stroj na záznam pohyblivého obrazu
- Filmová kamera
- Vývoj směřuje ke stroji na záznam pohybu - filmové kameře
- Princip kinematografie a prřístrojů pro záznam a reprodukci obrazů
- Vznik kinematografie
- Idea Platonovy jeskyně jako ppředobraz veřejné projekce
- Živé obrazy
- První kino světa
Sekvenční (sériová) fotografie jako poslední stupeň ke vzniku Kinamtografie
- Eadweard Muybridge, USA
- William Friese Green, Velká Británie
- Leon Guillaume Bouly, Francie
- Wordsworth Donisthorpe a William Carr Crofts, Velká Británie
- Max Skladanowsky, Německo
- Birt Acres, Velká Británie
- George William de Bedtse, Francie
- Henri Joly, Francie
- Thomas Alva Edison, USA
- William Kennedy Laurie Dickson, USA
- Woodville Latham, USA
- Edwin S. Porter, USA
- Auguste a Luis Lumierovi, Francie
- Tradiční výrobci filmových kamer po roce 1895
- Charles Morand Pathé, Francie
- Leon Gaumont, Francie
- Oskar Messter, Německo
- Bell&Howell, USA
- Joseph Jules Debrie a André Debrie, Francie
- Heinrich Ernemann-Werke AG, Německo
- Ertel, Německo
- Charles Urban, Velká Británie a USA
- Alfred Darling, Velká Británie
- George Albert Smith, Anglie,
- ICA a Zeiss IKON
- CINE KODAK, USA
- DeVry Corporation, USA
- Jean Méry, Francie
- ARRI, Německo
První československé kamery
- Černovský-Vlas-Nesvadba
- Josef Šlechta
Závěrem
Filmové kamery 1898-1930 - katalog
Abstract
Seznam použité literatury
Národní technické muzeum, Praha 2016, rozměr 165 x 245 mm, 168 s., bar., česky, ISBN 978-80-7037-263-0