OBSAH / CONTENTS
ČLÁNKY / ARTICLES
370
Znovunalezený originální hudební pramen k Missa sanctificationis Sancti Joannis Nepomuceni Antonia Caldary / A Rediscovered Original Musical Source for the Missa Sanctificationis Sancti Joannis Nepomuceni by Antonio Caldara
■ Jana Spáčilová
386
Antonín Dvořák in a Hungarian Province: The 1902 Pressburg Première of His Opera The Devil and Kate / Antonín Dvořák v uherské provincii: Premiéra opery Čert a Káča v Prešpurku v roce 1902
■ Jana Laslavíková
391
Dělat opravdové divadlo II. Komentované kritické vydání libret všech jevištních děl Bohuslava Martinů z let 1948–1959 a kritická notová edice opery What Men Live By a The Strangler / Making Real Theatre II. An Annotated Critical Edition of the Libretti of All Bohuslav Martinů’s Stage Works from 1948–1959 and Critical Editions of the Opera What Men Live By and the Ballet The Strangler
■ Aleš Březina – Kateřina Nová – Ivana Rentsch – Jitka Zichová – Pavel Žůrek
333
Leo Jehnne and His Contribution to Popular Music Research / Leo Jehnne a jeho přínos teoretické reflexi populární hudby
■ Sára Terezie Kroupová
RŮZNÉ / MISCELLANEA
374
K profilu Mirko Očadlíka (1904–1964) / Mirko Očadlík (1904–1964): A Profile Outline
■ Jan Kouba
RECENZE / REVIEWS
393
Andrea Zedler: Kantaten für Fürst und Kaiser: Antonio Caldaras Kompositionen zwischen Unterhaltung und höfischem Zeremoniell
■ Jana Perutková
400
Douglas W. Shadle: Antonín Dvořák’s New World Symphony
■ Matthew Gelbart
408
Zuzana Martináková-Rendeková: Skladatelia v kontexte vývoja umenia v 20. storočí. Myšlienky – tvorba – jedinečnosť
■ Slávka Kopčáková
411
Romain Garbaye – Gérôme Guibert (eds.): Musical Scenes and Social Class. Debating Punk and Metal
■ Ondřej Daniel
414
ČESKÁ RESUMÉ / ENGLISH SUMMARIES