Jiří Hulák, Miloš Hořejš (eds.)
Restaurovaná Tatra 77a Evžena Poráka v souvislostechPublikace byla připravena v souvislosti se vznikem expozice „Tatra 77a – od zázraku k vraku a zpět“, otevřené v Centru stavitelského dědictví Národního technického muzea v Plasích. Tatra 77 je považována za první sériově vyráběný aerodynamický vůz na světě i nejvýznamnější tuzemský příspěvek ke světovému vývoji automobilu. Černá Tatra 77a ze sbírky NTM pak reprezentuje osudy prvního majitele, českoněmeckého podnikatele Evžena Poráka, a spletité cesty vozu do muzejních sbírek i k restaurování do současného stavu.
ObsahTatra 77 devadesátiletá
Tatra 77a ve sbírce Národního technického muzeaPo 86 letech se opět setkaly dvě unikátní Tatry T77a
Tatra 77a a rodina Porákových
-Evžen Porák
-Dvě Tatry z Loučovic a jejich osudy
Tatra 77a v rukou restaurátorůRestaurování tatry 77a, výrobní číslo 35690, inv. č. 37140 slovem i obrazem
Výsledek restaurování pohledem fotografa
Fenomenální TatraCesta k Tatře 77
Tatra 77 ve výrobě a její nástupce
Tatra 77a ve faktech a číslech
První aerodynamické automobily Tatra a jejich majitelé
Dobrodružství aerodynamiky a "tatrovácká odvaha"-Letadla na silnici_
-Automobil ve víru vzduchu i trhu
-Automobil jakoby z kusu urostlý... Tatra "demokratická", "aristokratická", elegantní a svérázná
-"Proudnicová léta"
-"Aerodynamická horečka" a "aerodynamická krize"
-Epilog. Neukončený příběh?
Automobila Tatra jako národní kulturní památka
Tatra 77a všemi smysly - prezentace výjimečného automobilu z třicátých let 20. století ve dvacátých letech 21. století
Historický počin v historické garáži. Tatra 77a Evžena Poráka vystavená v Plasích
Expozice Tatra 77a - od zázraku k vraku a zpět. Summary
Seznam literatury
Seznam pramenů
Národní technické muzeum, Praha 2024, rozměr 250 x 177 mm, 126 s., bar. čeksy, ISBN 978-80-7037-419-1