UMPRUM, 2025, česky/anglicky, počet stran 180, rozměry 180 x 250 mm, ISBN 978-80-88622-31-4
Chilští umělci Guillermo (1930–2024) a Sergio
(1931–2002) Núñezové sdíleli jakožto bratři obdobné výchozí podmínky, ale Praha, kde na přelomu padesátých a šedesátých let studovali na Vysoké škole uměleckoprůmyslové, byla posledním místem, kde žili a pracovali společně.
Od té doby měly jejich kariéry, odehrávající se na několika kontinentech, radikálně odlišný směr. Guillermo Núñez působil v New Yorku, odkud se vrátil do Chile, aby se v pozici ředitele Muzea
současného umění podílel na kulturní politice Salvadora Allendeho. Po jeho smrti byl vězněn, musel uprchnout do Evropy a v její západní i východní části jako
disident svojí tvorbou svědčil o zločinech Pinochetova vojenského režimu. Sergio Núñez z Prahy odjel do porevolučního republikánského Iráku, aby vyučoval na bagdádské Tahrir College.
Po dalším převratu v Iráku se vrátil do Prahy, usadil se zde a pracoval v Mezinárodním svazu studentstva, pro který navrhoval
plakáty.
Zatímco Guillermo Núñez platí za zásadního představitele chilského moderního umění, Sergio Núñez je zapomenutý. Kniha využívá metodologii globálních dějin umění k porovnání kariér obou bratrů.
Vychází česko-anglicky v rámci projektu NAKI III / Místa tvořivosti* / Uměleckoprůmyslové vzdělávání – konstrukce identit, záchrana minulosti a design budoucnosti. Grafika František Polák.